Er zijn verschillende factoren: afgezien van de eenvoudige, begrijpelijke en krachtige boodschap en de humor - want onze campagnes zijn altijd grappig - is een van de fundamentele elementen de betrokkenheid en het vertrouwen van onze partners.
Ook dit jaar weer, zoals elk jaar, tonen zij ons hun niet aflatende trouw en wij danken hen daarvoor.
500 partners, en niet de minste. Er zijn vertegenwoordigers uit alle sectoren - de publieke, de particuliere en de academische sector: de federale politie, steden en gemeenten, de academische wereld, Febelfin en de banken en de Cyber Security Coalition.
Dankzij hen zal onze boodschap in het hele land worden doorgegeven. Het zal burgers bereiken in hun professionele en privé-sfeer, van de jongste tot de oudste, achter hun computerscherm, op hun smartphone, op straat of zelfs in een treinstation. Dankzij deze naadloze ondersteuning ontsnapt bijna niemand aan onze boodschap: "Wees slimmer dan een phisher... en download onze Safeonweb app om gewaarschuwd te worden voor de laatste bedreigingen".
Sommige van onze partners, via de Cyber Security Coalition en Febelfin, hebben ons niet alleen geholpen bij het verspreiden van deze boodschap, maar ook bij het ontwikkelen van de inhoud van de campagne: dankzij hun deskundigheid op het gebied van communicatie en cyberbeveiliging en hun ervaring op het terrein hebben we de boodschap kunnen verfijnen en verduidelijken, zodat deze een zo groot mogelijk aantal mensen bereikt en een zo groot mogelijk aantal mensen de juiste acties onderneemt om zich te beschermen tegen phishing - een echte plaag van onze tijd - en om de valstrikken te verijdelen die cybercriminelen voor ons zetten.
Phédra Clouner, adjunct-directrice Centrum voor Cybersecurity België