Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be   Logo van de Belgische federale overheid

Minder stress dankzij een goede digitale gezondheid

In oktober 2018 lanceerde het CCB via Safeonweb.be een campagne om de digitale gezondheid van de bevolking te verhogen. We moedigen de internetgebruiker aan om regelmatig updates te doen en back-ups te maken.  Een back-up maakt je toestellen gezonder en met een back-up achter de hand ben je zen. Je hebt immers altijd een kopie van je gegevens voor als er toch wat misloopt.

Wie heeft de campagne opgemerkt?

  • 43% van de bevolking heeft de campagne opgemerkt
  • 1/3 van deze mensen heeft een of andere actie gedaan om veiliger online te zijn
  • 1,5 miljoen mensen hebben de campagne opgemerkt op Facebook
  • De campagnefilmpjes werden 500.000 keer bekeken
  • De Digitale Gezondheidsindex (DGI) werd 15.000 keer ingevuld

Is de internetgebruiker nu veiliger online?

Het is nog wat vroeg om een gedragsverandering te aan te tonen.  De aandacht van de internetgebruiker is getrokken en aanzienlijk wat mensen beginnen actie te nemen. Dat is een eerste stap.  De komende 2 jaar blijven we de digitale gezondheidsindex inzetten als thermometer voor de digitale gezondheid.  Gedurende het jaar en tijdens de campagnemaand oktober blijven we de internetgebruiker aanmoedigen met advies, tips en call to actions om veiliger online te zijn.

Bekijk de campagne

Het campagnemateriaal met affiches, banners, video’s en de DGI blijven beschikbaar op Safeonweb.be.  Scholen, verenigingen, organisaties en bedrijven mogen het campagnemateriaal vrij gebruiken om leerlingen, studenten, leden en werknemers aan te moedigen om hun digitale gezondheid te verbeteren.

Ontdek het campagnemateriaal hier.

On tour
links uitlijnen